دانستنی های روز

در این وبلاگ ما تمامی اطلاعات راجع به هر موضوعی که برای شما مفید باشد، را در اختیارتان قرار می دهیم

دانستنی های روز

در این وبلاگ ما تمامی اطلاعات راجع به هر موضوعی که برای شما مفید باشد، را در اختیارتان قرار می دهیم

  • ۰
  • ۰

نتورک مارکتینگ چیست یا بازاریابی شبکه‌ای نوعی مدل تجاری است که نمایندگان مستقل، کالا و خدمات را از یک شرکت به مصرف کننده نهایی می‌فروشند. این شغل، در افرادی که به دنبال کار پاره وقت هستند، بسیار محبوب است، چرا که به سرمایه گذاری بسیار کمی از طرف آن‌ها نیاز دارد. از طرف دیگر، برخی از مشاغل نیز این مدل را با موفقیت بسیار خوبی اتخاذ کرده‌اند.

مفهوم نتورک مارکتینگ چیست بازاریابی شبکه ای که به آن بازاریابی چند سطحی (MLM) نیز گفته می‌شود، به صورت زیر بیان می‌گردد:

یک شرکت کالا یا خدمتی برای فروش دارد و نمایندگانی برای فروش محصول خود پیدا می‌کند و آن نمایندگان، افراد بیشتری را برای گسترش شبکه استخدام می‌کنند.

نتورک مارکتینگ

نمایندگان کمیسیون فروش را برای هر محصولی که می‌فروشند و همچنین از فروش افرادی که جذب کرده‌اند نیز کمیسیون دریافت می‌کنند. بازاریابی شبکه‌ای توزیع محصولات و خدمات از طریق شبکه‌ای از مردم و نه از طریق زنجیره‌های عرضه سنتی است.

سوال نتورک مارکتینگ چیست و مفهوم بازاریابی شبکه‌ای به زبان ساده، این است: به جای صرف میلیون‌ها دلار (یا میلیاردها دلار) در بازاریابی و تبلیغات محصولات خود از طریق رسانه‌های پر خرج (تلویزیون ، رادیو ، تبلیغات بیلبورد ، روزنامه ها و مجلات و غیره)، به مردم برای توزیع دهان به دهان محصول پاداش می‌دهند.

بازاریابی شبکه ای چگونه کار می کند

بازاریابی شبکه ای با نام های مختلفی شناخته می شود ، از جمله بازاریابی چند سطحی ، بازاریابی تلفن همراه ، بازاریابی وابسته ، بازاریابی مستقیم مصرف کننده ، بازاریابی ارجاعی یا حق رای دادن مشاغل مستقر در خانه.

شرکت هایی که از مدل بازاریابی شبکه ای پیروی می کنند ، معمولاً رده هایی از فروشندگان را ایجاد می کنند - یعنی فروشندگان تشویق می شوند که شبکه های فروشندگان خود را استخدام کنند. سازندگان یک ردیف جدید (یا "upline") با فروش خود و فروشهایی که توسط افراد در ردیف ایجاد شده ("خط نزولی") بدست می آیند. با گذشت زمان ، یک ردیف جدید می تواند یک ردیف دیگر جوانه بزند ، که به کارمزد بیشتر به شخص در ردیف بالا و همچنین ردیف میانی کمک می کند.

نتورک مارکتینگ

بنابراین ، درآمد فروشندگان به استخدام و همچنین فروش محصول بستگی دارد. کسانی که زودتر از موعد وارد شده اند و در ردیف های بالایی هستند بیشترین بهره را می برند.

مزایا و معایب بازاریابی شبکه ای

برخی از انگ ها به تجارت بازاریابی شبکه ای وصل شده اند ، به ویژه آنهایی که دارای چند طبقه هستند ، که می توان آنها را به عنوان برنامه های هرمی توصیف کرد - یعنی فروشندگان در سطح بالایی می توانند در ازای کارمزد از طبقات زیر خود پول قابل توجهی بدست آورند. درآمد افراد در طبقات پایین بسیار کمتر خواهد بود. این شرکت از طریق فروش کیت های گران قیمت مبتدی به افراد تازه استخدام شده درآمد کسب می کند.

جذابیت بازاریابی شبکه ای این است که فردی با انرژی زیاد و مهارت فروش خوب می تواند با سرمایه گذاری ناچیز یک تجارت سودآور ایجاد کند.

طبق قانون کمیسیون تجارت فدرال (FCC) یک قانون خوب این است که عملیات بازاریابی شبکه ای تک لایه دارای اعتبار بیشتری نسبت به طرح های چند لایه است که در آن افراد بر اساس تعداد توزیع کننده هایی که استخدام می کنند ، درآمد کسب می کنند.

برخی از نمونه های معتبر عملیات بازاریابی شبکه ای یک لایه شامل محصولات Avon ، Mary Kay و Excel Communications هستند.

درباره علی مقدم کیا

امروزه محصولات در بسترهای تولیدی شرکت ایجاد و از طریق دفتر کار در اختیار تمامی مشاوران فروش محترم سازمان قرار دارد. رسالت ما در تکسو تمرکز بر تولید برتر، ارائه کیفیت بی‌رقیب و پشتیبانی کامل خدمات و محصولات است. آموزش بی شک از اساسی‌ترین حلقه‌های واسطه موفقیت در این مسیر است. گروه آموزشی مجموعه تکسو و مرکز جامع آموزش‌های تکمیلی، کلید برتری و تفاوت در کسب و کار مشاوران مجموعه است. هدف ما، توسعه و پیشرف همه جانبه تمامی اعضا در کنار یکدیگر و با پشتیبانی همه جانبه است. ما تکسو را تنها در یک نام تجاری و برند متوقف و محدود نساخته‌ایم. با تکیه بر آن چه پیموده‌ایم، سعی بر آن بوده که همواره پیشرو بودن خود را حفظ کنیم. 

منبع: علی مقدم کیا

  • ۹۹/۱۰/۰۸
  • digital doorlock

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی