دانستنی های روز

در این وبلاگ ما تمامی اطلاعات راجع به هر موضوعی که برای شما مفید باشد، را در اختیارتان قرار می دهیم

دانستنی های روز

در این وبلاگ ما تمامی اطلاعات راجع به هر موضوعی که برای شما مفید باشد، را در اختیارتان قرار می دهیم

  • ۰
  • ۰

دادخواست طلاق

در کشور ما و مقررات فقهی، طلاق را در اختیار مرد قرار داده است و شوهر می تواند با شرایط طلاق زوجه که در قانون آمده است (یعنی پرداخت حقوق مالی زوجه و طی مراحل قانونی طلاق) دادخواست طلاق از مرد داده و به رغم مخالفت زوجه او را طلاق بدهد. اما برعکس آن، زوجه برای گرفتن طلاق بدون رضایت شوهر راهی سخت و دشوار در پیش دارد.

لازم به ذکر است که طلاق افراد غیر شیعه مطابق با دین و مذهب آنها می باشد.

مراحل دادخواست طلاق

 بی تردید سخت ترین و مهم ترین پرونده خانوادگی در دستگاه قضا، درخواست طلاق از طرف زن و یا به عبارت دیگر مراحل طلاق از سوی زوجه است. می دانیم که بر طبق قانون مدنی و مقررات فقهی، طلاق در اختیار مرد است و زن تنها با داشتن دلیل موجه و اثبات آن می تواند از دادگاه تقاضای طلاق کند مگر این که طلاق توافقی باشد یا زن وکالت در طلاق (حق طلاق) داشته باشد.

دادخواست طلاق

توصیه می شود درخواست طلاق از طرف زن را بدون وکیل شروع نکنید چون مراحل طلاق و ارائه دلایل طلاق در این موضوع شرایط خاص خود را دارد و یا لااقل در این خصوص قبل از هر اقدامی با وکیل مجرب طلاق مشورت کنید. شاید لازم باشد قبل از تنظیم دادخواست طلاق و ارائه آن به دادگاه خانواده، دادخواست مرتبط دیگری به عنوان مقدمه ثبت شود و تا نتیجه بخش باشد.

پرونده طلاق از جانب زن نیاز بسیار به داشتن اطلاعات کافی در خصوص رویه دادگاه های خانواده، تجدید نظر و دیوان عالی کشور دارد، ارائه ادله محکمه پسند بسیار مهم است.

انواع دادخواست طلاق

شماره 1- دادخواست اصلی طلاق:

دادخواست اصلی شامل دادخواست اصلی نخستین و دادخواست اصلی شکایت می باشد. این مورد زیرمجموعه هایی را شامل می شود که در اینجا بیان می کنیم.

  • دادخواست اصلی نخستین طلاق:

فرمی است که به وسیله آن خواهان با رعایت مقررات و با تسلیم ادله و خواسته خود به دادگاه نخستین درخواست رسیدگی و صدور رای می نماید.

  • دادخواست اصلی شکایت از طلاق:

دادخواست شکایت در مقابل دادخواست نخستین به کار می رود که هدف از آن شکایت از آراء است.دادخواست طلاق، دادخواست طلاق توافقی،واخواهی و تجدیدنظر و…

دادخواست طلاق

شرط تنصیف دارایی چیست؟

زن شرط می نماید هرگاه طلاق بنا بر درخواست زن نباشد  یعنی طلاق از طرف مرد باشد و طبق تشخیص دادگاه تقاضای طلاق ناشی از تخلف زن از وظایف همسری یا سوء اخلاق و رفتاری نبوده زوج موظف است تا نصف دارائی موجود خود را که در ایام زناشوئی با او بدست آورده یا معادل آن را طبق نظر دادگاه بلاعوض به زوجه منتقل نماید.

مزایای استفاده از وکیل در طلاق از طرف مرد

شماره 1- اجرای طلاق بدون حضور مرد و توسط وکیل انجام می شود.

شماره 2- در جلسه های داوری نیازی به حضور مرد نیست.

شماره 3- در هیچ مرحله ای نیازی به حضور مرد در دادگاه نیست.

شماره 4- نحوه پرداخت حقوق زن را می تواند به وکیل واگذار کند.

شهرداد امکانی را فراهم آورده تا علاوه بر متخصصین حقوقی، عموم افراد جامعه نیز بتوانند در هر زمان و مکان نیازهای حقوقی خود را اعم از پرسش و پاسخ حقوقی، مشاوره آنلاین و بررسی آنلاین پرونده های حقوقی، حتی قبل از مراجعه به وکیل و طرح دعوی مرتفع نمایند.

  • ۹۹/۱۱/۲۷
  • digital doorlock

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی