نتورک مارکتینگ Network Marketing یا همان بازاریابی شبکهای یکی از روشهای فروش مستقیم است که امروزه مورد توجه بسیار قرار گرفته است.
آموزش مقدماتی بازاریابی شبکه ای به شما کمک می کند تا با مفاهیم اولیه بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ آشنا شوید و بتوانید کسب درآمد کنید.
بازاریابی شبکه ای نوعی بازاریابی است که اگر بدانید چگونه آن را مدیریت کنید میتواند تأثیر به سزایی در تجارت شما بگذارد. در این مقاله تصمیم داریم آموزش مقدماتی بازاریابی شبکه ای را توضیح دهیم تا با مفاهیم ابتدایی آن آشنا شوید.
به عبارتی نتورک مارکتینگ نوعی استراتژی برای فروش است که یک شرکت محصولات خود را بدون تبلیغات و به طور مستقیم به واسطه شبکه انسانی و اجتماعی به مصرفکننده می رساند.
تاریخچه نتورک مارکتینگ چیست
در سال 190 وزارت صنعت معدن و تجارت اولین مجوز برای فعالیت شرکت های بازاریابی شبکه ای را صادر کرد . سپس شرکت ها با تاییدیه شورای نگهبان در خصوص درآمد شرعی حاصل از آن فعالیت خود را آغاز کردند؛ اما با بررسی نماد شرکتهای بازاریابی تا حدودی به قانونی و یا غیرقانونی بودن آن می توان پی برد که رنگ سبز نماد مجاز به فعالیت رنگ زرد نماد مجاز به فعالیت یک ماهه رنگ قرمز نماد تعلیق موقت ۶ ماه و رنگ مشکی نماد اتمام مجوز فعالیت شرکت میباشد.
اصلی ترین روش های موفقیت نتورک مارکتینگ چیست
کیفیت کالا: همانطور که می دانید بازاریابی شبکه ای را به واسطه شبکه انسانی گسترش می دهیم به طور مثال فردی برای یک ویژگی خاص یک محصول آن محصول را به افراد و اطرافیان خود معرفی می کند؛ پس اگر کیفیت پایین است نمیتوانید مشتری را برای خرید ترغیب کنید و در نتیجه در بازاریابی شبکه ای موفق نخواهید بود.
توانایی تیم سازی و مدیریت آن: در بازاریابی شبکه ای هرچه زیرمجموعه بیشتر و فعال تری داشته باشید؛ بیشتر موفق خواهید بود(در ازای فروش آنها هم سود دریافت می کنید) برای موفقیت در نتورک مارکتینگ باید این توانایی را داشته باشید افراد زیادی را به تیم خود بیاورید افرادی که دارای مهارت های فروش هستند و می توانند مشتری را جذب کنند و فنون مختلف بازاریابی حضوری را میدانند و از داشتن یک تیم خوب و عالی برای موفق شدن در نتورک مارکتینگ الزامیست.
تفاوت بازاریابی شبکه ای با شرکت های هرمی چیست؟
شرکت های هرمی مجموعهای است که به زیرمجموعه هایش حق کمیسیون میدهد تا افراد جدید را به مجموعه هایش اضافه کند و در شرکت های هرمی محصول به فروش نمی رود به همین دلیل فعالیت شرکتهای هرمی در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ایران غیرقانونی میباشد اما در شرکت های نتورک مارکتینگ محصولی را که شرکت تولید می کند به طور مستقیم به مصرف کننده می رسانند.
3 مورد از عوامل مهم برای انتخاب شرکت های بازاریابی شبکه ای
سابقه شرکت
به طور معمول قدرت شرکت های بازاریابی در ۵ سال اول فعالیت خود مشخص می شود اگر از ۵ سال پیش فعالیت داشته و در این پنج سال به تمام تعهدات خود عمل کرده احتمال شکست این شرکت بسیار کم است.
محصولات شرکت
دومین عاملی که بسیار مهم است محصولات شرکت میباشد؛ محصولی که در سبد خرید مشتری قرار می گیرد باید علاوه بر منحصر به فرد بودن آن کیفیت بالا و قیمت مناسب را نیز دارا باشد به طوری که قیمت محصول از قیمت محصولات مشابه آن در بازار بیشتر نباشد.
رضایت مشتریان
رضایت مشتریان آخرین و مهمترین عاملی است که در اینجا بررسی خواهیم کرد؛ اینکه محصولات یک شرکت توسط مصرف کنندگان آن مورد توجه و حمایت قرار بگیرد یک ویژگی مهم برای فروش بیشتر محصولات آن شرکت می باشد پس با توجه به درجه اهمیت بالای رضایت مشتریان در شرکت های شناخته شده در سطح جهانی بسیار مورد توجه قرار گرفته و تبدیل به اصلی ترین معیار برای انتخاب شرکت شده است.
- ۹۹/۱۱/۱۱
<!--td {border: 1px solid #ccc;}br {mso-data-placement:same-cell;}-->برای آموزش فروش در بازاریابی شبکه ای کلاسی می شناسید معرفی کنید؟