دانستنی های روز

در این وبلاگ ما تمامی اطلاعات راجع به هر موضوعی که برای شما مفید باشد، را در اختیارتان قرار می دهیم

دانستنی های روز

در این وبلاگ ما تمامی اطلاعات راجع به هر موضوعی که برای شما مفید باشد، را در اختیارتان قرار می دهیم

  • ۰
  • ۰

هر عمل جراحی تاثیراتی روی بدن می گذارد. عمل بینی نیز تاثیرات خاص خود را دارد. برخی از این اثرات را می توان مفید و برخی را مضر دانست. تاثیر مثبت و مفید عمل بینی بهبود تنفس و خوش فرم شدن بینی است. اثرات منفی جراحی بینی را نیز می توان به دو دسته تقسیم کرد. یکی عوارض طبیعی جراحی و دگری اثراتی که بر اثر عدم موفقیت جراحی روی بینی و بدن فرد پدیدار می شوند. تاثیرات منفی طبیعی یا همان عوارض عمل بینی دائمی نیستند و پس از مدتی از بین می روند. اما در همین مدت بر زندگی فرد داوطلب عمل بینی تاثیراتی می گذارند.

جراحی بینی باعث می شود شما تا مدتی نتوانید کارهایی که به صورت عادی قبل از جراحی انجام می داده اید را انجام دهید. تحرک شما محدود می شود و غذا خوردن شما نیز اندکی با مشکل مواجه می شود و نمی توانید هر غذایی را بخورید. اما این مشکلات تا همیشه پابرجا نمی ماند و مدتی بعد از جراحی می توانید همان کارهای سابق را انجام دهید. در ادامه قصد داریم محدودیت هایی که بعد از عمل بینی با آن مواجه می شوید و روند رها شدن از این محدودیت ها را بازگو کنیم.

عمل بینی

محدودیت های بعد از عمل بینی

شما نمی توانید بعد از عمل بینی تحرک زیادی داشته باشید. دلیل آن هم این است که تحرک زیاد باعث افزایش حجم و دفعات تنفس و در نتیجه خونریزی بینی می شود. این تحرک می تواند دویدن، شنا کردن، بلند کردن اجسام سنگین، بالا رفتن از تعداد زیادی پله یا فعالیت جنسی باشد. هر گونه کاری که به بینی شما فشار بیاورد ممنوع است.

خوردن غذاهای سفت نیز تا مدتی برای شما ممنوع است. دلیل آن نیز مشخصا فشار وارد شدن به فک ها و بینی است. ضمنا باید تا حد امکان از غذاهایی که باعث یبوست می شوند دوری کنید و از غذاهای فیبردار بیشتر استفاده کنید. زیرا یبوست باعث مشکل در دفع و در نتیجه فشار آمدن به بینی می شود.

دیگر محدودیت های مهم استحمام و خیس شدن بینی است. تا مدتی باید تنها با محلول های مخصوص به شکلی بسیار آرام بینی خود را نظافت کنید و حدالامکان از خیس شدن بینی جلوگیری کنید.

عوارض عمل بینی

مراحل بازگشت به روند عادی زندگی بعد از عمل بینی

قبل و بعد از جراحی باید معایناتی روی شما انجام شود. اولین معاینه بعد از جراحی باید یک هفته بعد از عمل انجام شود. در این معاینه پانسمان بینی شما باز می شود و بخیه ها نیز بیرون کشیده می شوند. سپس روی بینی چسبی قرار داده می شود که بعد از آن نیز باید خودتان به شکل منظم آن را عوض کنید. بعد از این یک هفته می توانید با رعایت احتیاط ها به حمام کردن بپردازید ولی همچنان نباید بینی خیس شود. در کنار آن می توانید اندکی به فعالیت های روزمره خود برسید. با گذشت دو تا سه هفته می توانید کمی فعالیت خود را بیشتر کنید و با کمی قدم زدن در هوای آزاد حال و هوای خود را عوض کنید. در تمام این مراحل محافظت از بینی در برابر ضربه خوردگی و عوامل آسیب زا در اولویت است. با گذشت یک ماه از عمل بینی می توانید بیشتر کارهایی که قبل از جراحی انجام می داده اید را ادامه دهید و از چهره جدیدی که جراحی به شما بخشیده لذت ببرید.

  • ۹۹/۰۹/۱۱
  • digital doorlock

عمل بینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی