دانستنی های روز

در این وبلاگ ما تمامی اطلاعات راجع به هر موضوعی که برای شما مفید باشد، را در اختیارتان قرار می دهیم

دانستنی های روز

در این وبلاگ ما تمامی اطلاعات راجع به هر موضوعی که برای شما مفید باشد، را در اختیارتان قرار می دهیم

  • ۰
  • ۰

برای هیچ کس خوشایند نیست که ببیند دو روز بعد از شارژ کردن سیم کارت تمام اعتبار او تمام شده و نمی تواند حتی یک پیامک بفرستد. یا دیدن قبض صد هزارتومانی موبایل نیز برای هیچ کس خوشایند نیست. این مسئله باعث می شود غیر فعالسازی اینترنت آزاد از اهمیت بالایی برخوردار شود. یکی از دلایل عمده خالی شدن اعتبار سیم کارت استفاده از اینترنت به نرخ آزاد است. اپراتورهای تلفن همراه برای استفاده از اینترنت هر کدام بسته هایی در نظر گرفته اند که با خریداری و فعال کردن این بسته ها می توانید بدون نگرانی از تمام شدن اعتبار یا متحمل شدن قبض های سنگین از اینترنت استفاده کنید. بسته های اینترنتی اپراتورها در حجم ها و مدت های زمانی مختلف عرضه می شود که از طریق کدهای دستوری یا اپلیکیشن های هر اپراتور قابل خریداری است.

غیر فعالسازی اینترنت آزاد

اینترنت آزاد چیست؟

بهای مصرف اینترنت به دو شکل محاسبه می شود. یکی تعرفه آزاد که برای هر گیگابایت در سیم کارت های دائمی 42000 و برای سیم کارت های اعتباری 63000 تومان محاسبه می شود. در برابر آن تعرفه بسته ای قرار دارد که بسیار کمتر از آن است. برای هر گیگابایت اینترنت که به شکل بسته خریداری می شود مبلغ 3000 تومان در نظر گرفته شده است. کاملا منطقی است که برای مصرف اینترنت تنها بسته خریداری کنیم و از اینترنت آزاد استفاده نکنیم.

چرا باید مصرف اینترنت آزاد را غیر فعال کنیم؟

گاهی پیش می آید که یک بسته ای را خریداری می کنیم و از آن استفاده می کنیم این بسته تمام می شود. معمولا پیش از تمام شدن و در لحظه تمام شدن حجم یا زمان بسته یک پیامک از طرف اپراتور می آید اما گاهی به هر دلیلی حواسمان نیست و به مصرف اینترنت ادامه می دهیم یا اینکه ناخواسته دیتای موبایل روشن می ماند. برای اینکه از مصرف اینترنت آزاد و تحمل هزینه های سنگین جلوگیری شود اپراتورها راهکاری قرار داده اند. با غیر فعالسازی مصرف اینترنت آزاد دیگر زمانی که بسته اینترنت شما تمام بشود نمی توانید از اینترنت استفاده کنید و به این ترتیب دیگر هزینه ی اضافه ای را متحمل نمی شوید. البته برای غیر فعالسازی مصرف اینترنت آزاد راه دیگری نیز وجود دارد. آن هم این است که قبل از تمام شدن بسته اینترنتی از کد های دستوری مشخص شده استفاده کنید تا متوجه شوید چقدر از حجم بسته باقی مانده تا پیش از تمام شدن دیتای موبایل خود را خاموش کنید.

نحوه غیر فعالسازی مصرف اینترنت آزاد

کد دستوری اطلاع از مقدار باقی مانده بسته اینترنتی

با کد های دستوری زیر می توانید پیش از اتمام بسته از مقدار باقی مانده آن مطلع شوید و اقدام به خرید بسته جدید یا خاموش کردن دیتای موبایل کنید.

همراه اول:  #320*10*

ایرانسل: #4*1*555*

رایتل: #144*

کد دستوری غیر فعالسازی مصرف اینترنت آزاد

برای غیر فعالسازی اینترنت آزاد در سیم کارت های همراه اول می توانید از کد دستوری زیر استفاده کنید:

*100*113#

و کد دستوری برای غیر فعالسازی مصرف اینترنت آزاد ایرانسل کد زیر است:

*555*3*2*3#

با شماره گیری این کد ها دیگر نگران افزایش هزینه اینترنت خود نیستید و البته نمی توانید در صورت نداشتن بسته فعال از اینترنت استفاده کنید.

  • ۹۹/۰۹/۰۱
  • digital doorlock

نظرات (۲)

  • هونیا موتور
  • عالی بود ممنون

  • تری سدیم سیترات
  • عالی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی