دانستنی های روز

در این وبلاگ ما تمامی اطلاعات راجع به هر موضوعی که برای شما مفید باشد، را در اختیارتان قرار می دهیم

دانستنی های روز

در این وبلاگ ما تمامی اطلاعات راجع به هر موضوعی که برای شما مفید باشد، را در اختیارتان قرار می دهیم

  • ۰
  • ۰

 

پا قلب دوم بدن است و بیشتر اعصاب اعضای بدن در آن می باشد به همین خاطر محافظت از پا به خصوص هنگام کار کاملا ضروری است. طبق آمار و ارقام، ۲۵ درصد از حوادثی که در زمان ار برای کارگران اتفاق می افتد مربوط به صدمات و آسیب دیدگی پا است. انتخاب کفش کار مناسب که تمام ویژگی های استاندارد جهانی را دارا باشد برای هر کارفرمایی واجب است. در این مقاله ما قصد داریم درباره ویژگی های کفش کار استاندارد صحبت کنیم.

کفش کار

قسمت های مهم کفش کار

برای خرید کفش کاری باید به موارد زیر دقت کنید:

.رویه کفش، زیر کفش، دوخت کفش، جنس آن، آستر، طراحی داخلی کفش

ویژگی های کفش ایمنی استاندارد

  • مقاومت در برابر سقوط اجسام سنگین

به جرات می توان گفت مهم ترین خصوصیت کفش کار این است که در برابر لغزش و سقوط اجسام سنگین از پا محافظت کند. کارگران همیشه در معرض خطر سقوط اجسام و وسایل از ارتفاع هستند. کفش کار استاندارد بر اساس میزان قدرت استاتیکی که می توانند تحمل کنند به سه دسته ۳۰، ۵۰ و ۷۰ تقسیم می شود. فش فولادی با بیشترین مقاومت در برابر سقوط اجسام سنگین و نوک تیز از نوع ۷۰ آن است قسمت پنجه پا یک کفش ایمنی استاندارد از جنس فولاد ساخته می شود. کفش های فولادی باید تحمل حداقل ۲۰۰ ژول انرژی را داشته باشند. 

  • راحتی

کارگران بیشتر زمان خود را در حال کار هستند و طبیعی است پای آنها باید در کفش احساس راحتی بکند. علاوه بر این کفش کار باید طوری طراحی شده باشد که به راحتی و سریع از پا در بیاید و به پا برود همچنین بندهای کفش های کتانی نباید مشکلی برای کارگر ایجاد کنند.

  • رعایت موارد بهداشتی

مواد ته کفش باید در برابر دمای هوا و آب کاملا مقاوم باشند. کسانی که در مناطق سردسیر کار می کنند باید کفشی بپوشند که پای آنها را در برابر سرما حفظ کند وگرنه ممکن است صاحب کفش دچار یخ زدگی بشود. کفش ایمنی باید قوس، انعطاف پذیری بالا، پشتیبانی پایه، پاشنه پا و جذب پاشنه پا را فراهم کند.

کفش ایمنی

  • جنس چرمی

کفش کار استاندارد باید بسیار با کیفیت باشد تا طول عمر آن زیاد شود. بیشتر کفش های ایمنی از چرم و پوست بوفالو درست می شوند چون چرم مقاومت بالا و طول عمر زیادی دارد و دیرتر فرسوده می شوند.

  • حفاظت در برابر برق

کارگرانی که در اداره برق یا مکان هایی که با الکتریسیته سروکار دارند کار می کنند باید کفش کاری بپوشند که پنجه و کف پایشان را در برابر جریان برق حفاظت کند.کفش فولادی بهترین گزینه است چون از فرو رفتن اجسام نوک تیز و برنده و داغ به پنجه پا جلوگیری می کند. در مورد بالا اشاره کردیم که چرم دوام زیادی دارد اما این تنها مزیت کفش ایمنی چرمی نیست؛ کفش چرم می تواند جریان برق را تخریب کند و از صدمات شدید کارگران جلوگیری نماید.

 

  • حفاظت در برابر سوختگی

آتش سوزی از اتفاقاتی است که در هر محل کاری ممکن است رخ بدهد. کفش ایمنی استاندارد آنقدر با دوام و با کیفیت است که از سوختگی های فلزات، مواد شیمیایی و سوختگی های تند می تواند در امان باشد.

خرید کفش کار ایمنی

 

نتیجه گیری

اگر می خواهید امنیت و سلامتی کارگران خود را تضمین کنید چاره ای ندارید مگر اینکه از کفش کار استاندارد استفاده نمایید. حتما ویژگی های بالا را در انتخاب یک کفش ایمنی استاندارد در نظر بگیرید. برای تهیه بهترین و استانداردترین کفش کارها می توانید به شرکت یونکس مراجعه کنید.

  • ۹۹/۰۸/۲۵
  • digital doorlock

کفش

کفش ایمنی

کفش کار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی