دانستنی های روز

در این وبلاگ ما تمامی اطلاعات راجع به هر موضوعی که برای شما مفید باشد، را در اختیارتان قرار می دهیم

دانستنی های روز

در این وبلاگ ما تمامی اطلاعات راجع به هر موضوعی که برای شما مفید باشد، را در اختیارتان قرار می دهیم

  • ۰
  • ۰

هر عمل جراحی را می توان به سه بخش پیش از عمل، عمل و بعد از عمل تقسیم کرد. هر کدام از این مراحل اقتضائاتی دارند که در صورت رعایت آن ها می توان بهترین نتیجه را از جراحی کسب کرد. مرحله پیش از عمل مرحله ای است که آمادگی برای عمل در آن اتفاق می افتد. شب قبل از عمل و روز رفتن به کلینیک از مهمترین زمان های این مرحله است. تغذیه و پرهیزات مربوط به پیش از جراحی از مواردی است که باید رعایت شود و تاثیر بسیاری بر موفقیت عمل جراحی دارد. مرحله ی بعد از عمل نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به جهت اینکه در این مرحله بدن فرد بازیابی می شود و بهبود می یابد، به این مرحله، ریکاوری یا بازیابی نیز می گویند. عمل بینی نیز یکی از جراحی های بسیار متداول امروزه ماست. یکی از سوالاتی که برای بسیاری از افراد پیش می آید این است که بازیابی بعد از عمل بینی چگونه است و چگونه می توان در سریعترین زمان حالت قبلی خود را بازیابی کرد و به زندگی عادی بازگشت.

ریکاوری بعد از عمل بینی

ریکاوری بعد از جراحی چیست؟

در واقع ریکاوری به تنهایی می تواند دو معنا داشته باشد. یکی مرحله ای که از اتاق عمل بیرون می آیید و به اتاق ریکاوری منتقل می شوید. این نوعی معنای خاص برای ریکاوری است. در این اتاق شما کم کم از بیهوشی درآمده و بعد از آن به بیرون از اتاق جراحی منتقل می شوید. معنای دیگر ریکاوری که معنای عام آن است، همان بازیابی بدن بعد از جراحی و برگشتن به زندگی عادی است. مقصود ما بیشتر معنای عام ریکاوری است.

بازیابی بعد از عمل بینی

ریکاوری بعد از عمل بینی چگونه است؟

بعد از عمل بینی اتفاقی که برای شما می افتد این است که حداقل دو تا سه هفته باید بیشتر از مایعات استفاده کنید و نباید غذای جویدنی مصرف کنید. مصرف دخانیات مانند پیش از عمل همچنان ممنوع است و استفاده از دارو ها نیز باید تحت کنترل پزشک باشد.

رژیم غذایی شما نیز باید غنی از گروه های مختلف غذایی و دارای فیبر باشد تا از یبوست جلوگیری شود.

بعد از عمل بینی چگونه باید ریکاوری کرد؟

نکته دیگری که در بازیابی شرایط شما بعد از عمل بینی اهمیت بسیاری دارد، حفظ بهداشت بینی و مراقبت روزانه از آن است. در هفته نخست بعد از عمل باید هر روز با محلول های شوینده مخصوص روی بینی را تمیز کنید تا هیچ چربی ای روی آن باقی نماند. بعد از آن نیز با شوینده دیگری باید داخل بینی را شستشو دهید تا از خونابه و ترشحات بینی پاک شود. حفظ بهداشت بینی و جلوگیری از عفونت مهم ترین کاری است که برای بازیابی هر چه سریع تر و جدا شدن از نقاهت می توانید انجام دهید. مصرف منظم داروها و آنتی بیوتیک ها، خوابیدن به مقدار کافی و در پوزیشن مناسب و داشتن رژیم غذایی مناسب در کنار پرهیز از دخانیات از دیگر مواردی است که به بازیابی هر چه سریعتر شما بعد از عمل بینی کمک می کند. در صورت داشتن هر گونه سوال درباره عمل بینی می توانید به سایت دکتر تهران بیوتی مراجعه کنید و از متخصصان این مجموعه مشورت بگیرید.

  • ۹۹/۰۸/۱۱
  • digital doorlock

جراحی بینی

عمل بینی

نظرات (۱)

ممنون از نکات مفیدی که به اشتراک گذاشتین.

بینی من از نوع گوشتیه. برای همین مقاله های زیادی درباره جراحی بینی گوشتی مطالعه کردم. اگه در این مورد هم مطلب بزارید ممنون میشم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی