دانستنی های روز

در این وبلاگ ما تمامی اطلاعات راجع به هر موضوعی که برای شما مفید باشد، را در اختیارتان قرار می دهیم

دانستنی های روز

در این وبلاگ ما تمامی اطلاعات راجع به هر موضوعی که برای شما مفید باشد، را در اختیارتان قرار می دهیم

  • ۰
  • ۰

منظور از دامنه اینترنتی چیست؟ در صورتی که با فضای اینترنت آشنایی داشته می دانید، می دانید هر وب سایتی که داخل صفحه نتایج موتور های جستجو ظاهر می شود یک آدرس خاص دارد. در واقع می توان گفت صفحه‌ای که پس از جستجو یک عبارت به شما نشان داده می شود، مجموعه‌ای از آدرس های خاص است. در این مطلب با مزایده دامنه هم آشنا خواهید شد.

در زبان و حوزه طراحی سایت، هر یک از اسامی یک دامنه نام دارند. دامنه یا Domain هر اسمی است که بعد از عبارت www. قرار می گیرد. علت وجود دامنه این است که افراد مختلف بتوانند در هر نوع مرورگری به وب سایت شما دسترسی داشته باشند. هر کسب و کار و فردی که بخواهید یک وب سایت در فضای آنلاین داشته باشد، باید ابتدا یک دامنه منحصر به فرد برای خودش تهیه کند. 

مزایده دامنه

در ادامه درباره ویژگی های یک دامنه مناسب و مزایده دامنه صحبت می کنیم.

ویژگی های یک دامنه خوب و کاربردی چیست؟

از لحاظ سئو یک دامنه خوب و مناسب ویژگی های مختلفی دارد. به علاوه از آن جایی که اولین چیزی که ما در هنگام مشاهده یک وب سایت می بینیم دامنه است، لازم است تا در انتخاب آن معیار های لازم را رعایت کنیم. مهم ترین این ویژگی می توان به خوانا و کوتاه بودن آن اشاره کرد. همچنین اسم دامنه باید مربوط به زمینه فعالیت وب سایت بوده و از انتخاب اسم های عجیب و سخت اجتناب شود.

 

تعریف مزایده دامنه

در ابتدا باید  بدانیم زمانی که شخصی یک نام دامنه خاصی را خریداری کند، آن دامنه از دسترس دیگران خارج می شود. به عنوان مثال زمانی که دامنه digikala.com در حال حاضر وجود داشته و فعال می باشد، شما دیگر نمی توانید سایتی با این نام داشته باشید.

فقط در یک صورت یک دامنه‌ای که از قبل خریداری شده را داشته باشید؛ مزایده دامنه. زمانی که یک فرد یک دامنه را خریداری کرده و بعد از مدتی دیگر به آن نیاز نداشته یا از آن استفاده نمی کند، می تواند آن را به مزایده بگذارد. در مزایده دامنه افراد دیگر قیمت های مختلفی بابت آن دامنه پیشنهاد داده و در نهایت آن را خریداری کنند.

مزایده دامنه

از آن جایی که ارزش دامنه با گذشت زمان بیشتر و بیشتر می شود، شخصی که دامنه بسیار قبل تر گرفته است با مزایده دامنه سود زیادی می کند. این تفاوت قیمت بین دامنه های قدیمی و جدید به حدی است که مزایده دامنه به یک تجارت تبدیل شده است.

افراد زیادی از این طریق کسب درآمد کرده و راضی هستند. اگر به فکر خرید یک دامنه با ارزش که از نظر سئو نیز برتر باشد هستید، باید نکته‌ای را به شما گوشزد کنیم. به این دلیل که اکثر دامنه‌ ها توسط مالکان آنها برای سال های زیاد نگهداری شده و هزینه های مختلفی مانند هزینه تمدید توسط آنها پرداخت شده است، برای خرید دامنه های مزایده‌ای باید پول زیادی خرج کنید.

در صورتی که مایل هستید درباره مزایده دامنه و سایر مسائل مربوط به آن اطلاعات مفید کسب کنید، مراجعه به سایت نام را به شما پیشنهاد می کنیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی