دانستنی های روز

در این وبلاگ ما تمامی اطلاعات راجع به هر موضوعی که برای شما مفید باشد، را در اختیارتان قرار می دهیم

دانستنی های روز

در این وبلاگ ما تمامی اطلاعات راجع به هر موضوعی که برای شما مفید باشد، را در اختیارتان قرار می دهیم

  • ۰
  • ۰

جراحی بینی یا رینوپلاستی با وجود تاریخچه بلندی که دارد میتوان گفت در قرن اخیر، بین افراد جهان رایج شده است. عمل بینی در ایران نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی بیشتر انجام میشود به طوری که درصد افرادی که در ایران جراحی بینی انجام میدهند در دنیا اول است؛ دلیل آن هم این است که افراد معتقدند فرم و شکل بینی تاثیر قابل توجهی در زیبایی چهره آنها دارد. ما در این مقاله می خواهیم نکات بسیار مهمی درباره ی جراحی بینی بگوییم؛ پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

تاریخچه جراحی بینی

طبق متون تاریخی حدود 600 سال قبل از میلاد مسیح، یک جراح یونانی بینی یکی از بیماران خود را با استفاده از گوشت گونه اش عمل کرده بود. همچنین شواهد زیادی وجود دارد که سربازانی که در جنگ زخمی میشدند برای ترمیم بینی شان را عمل میکردند. سابقه جراحی بینی در جهان به ۴۰۰ سال برمی گردد.

روش های جراحی بینی

انواع دسته بندی جراحی بینی

جراحی بینی از جهات مختلف بررسی می شود. یکی از این دسته بندی ها بر اساس نوع بینی است. بینی ها به طور کلی دو حالت هستند، گوشتی و استخوانی. عمل این دو نوع بینی باهم متفاوت است. عمل بینی های گوشتی به دلیل غضروف نرم، پوست نسبتا ضخیم و چربی هایی که در نوک بینی انباشته شده اند نسبت به بینی های استخوانی سخت تر و پیچیده تر هستند اما اگر به سراغ یک پزشک ماهر و با تجربه بروید جای هیچ نگرانی نیست.

جراحی بینی با توجه به روش و تکنیکی که انجام می شود نیز به دو دسته روش باز و بسته تقسیم میشود. در رینوپلاستی به تکنیک باز جراح برش هایی درون بینی و بین دو سوراخ آن ایجاد میکند تا پوست از روی استخوان کنار برود به همین دلیل در تکنیک باز جراح آزادی عمل بیشتری دارد و راحت تر میتواند غضروف و استخوان را به فرم دلخواهش شکل بدهد.

 دررینوپلاستی با تکنیک بسته تمام برش ها درون بینی انجام می شود و پوست به مقدار بسیار کمی از روی غضروف کنار می رود. مشخص است که هرکدام از این تکنیک ها مزایا و معایب خودشان را دارند. به عنوان مثال در روش باز جراح هیچ محدودیتی برای تغییرشکل بینی ندارد اما ورم و کبوی بعد از عمل نسبت به روش بیشتر است. از مزایای تکنیک بسته میتوان به ورم و کبودی کمتر، زمان جراحی کوتاه تر اشاره کرد. عیب آن این است که جراح نمیتواند تغییر خیلی زیادی ایجاد کند.

سن مناسب برای جراحی بینی

بسیاری ازبیماران این سوال را می پرسند. بهترین سن برای دختران برای عمل بینی ۱۶ و برای پسران ۱۸ سال است؛ یعنی زمانی که بینی رشد کرده باشد. جالب است بدانید درصد کسانی که زیر ۱۸ سال هستند و میخواهند بینیشان را عمل کنند روز به رو بیشتر میشود.

سن فیزیکی تاثیر چندانی در عمل بینی ندارد. تنها افرادی که از بیماری های قلبی، عروقی، سرطان و غیره رنج میبرند حتی الامکان نباید جراحی بینی انجام دهند.

جراحی بینی

مزایای جراحی بینی

  • برطرف شدن مشکلات تنفسی، عیب و نقص های بینی

بسیاری از کسانی که رینوپلاستی انجام میدهند به علت مشکلات تنفسی و نقص های بینی است. عمل بینی این فرصت را به آنها میدهد که همه یا بسیاری از مشکلات بینی خود را برای همیشه برطرف کنند.

  • بالا بردن اعتماد به نفس

داشتن بینی بزرگ باعث شده که بسیاری از افراد اعتماد به نفس خود را از دست بدهند و نتوانند در جامعه به خوبی فعالیت کنند. رینوپلاستی اعتماد به نفس شما را بسیار بالا میبرد.

معایب عمل بینی

  • ورم، کبودی، زخم های ناشی از عمل
  • ممکن است به طور مکرر خون دماغ شوید.
  • بینی و اطراف آن کاملا بی حس می شود حتی ممکن است وقتی دچار خون ریزی میشوید متوجه نشوید.
  • ایجاد اختلال درتنفس
  • ممکن است بعد از عمل به ظاهر مطلوبتان نرسید.
  • امکان تغییر رنگ و بد فرم شدن بینی

اهمیت پزشک در جراحی بینی

تمام مواردی که درمورد مزایای رینوپلاستی گفتیم منوط به داشتن به جراح باتجربه است. برای اینکه از نتیجه عمل خود راضی باشید باید به یک پزشک ماهر و با سابقه مراجعه کنید. میتوانید به وب سایت دکتر تهران بیوتی مراجعه کنید و نمونه کارها و مقالات ایشان را بخوانید.

 

  • ۹۹/۰۷/۱۳
  • digital doorlock

جراحی بینی

عمل بینی

نظرات (۱)

چقد لذت بردم از این مطلب

من این مقاله و مقاله کفش کار که نوشتید خیلی خوشم اومد و کامل بود

مرسی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی