دانستنی های روز

در این وبلاگ ما تمامی اطلاعات راجع به هر موضوعی که برای شما مفید باشد، را در اختیارتان قرار می دهیم

دانستنی های روز

در این وبلاگ ما تمامی اطلاعات راجع به هر موضوعی که برای شما مفید باشد، را در اختیارتان قرار می دهیم

  • ۰
  • ۰

آزمون یکی از عناصر فرآیند آموزش است. دانش آموزان در مراحل مختلف در یک سال تحصیلی مورد آزمون قرار می گیرند. مهم ترین آزمون های سال، آزمون های نهایی و آزمون های میان ترم است اما آزمون های کوچکتر در فواصل زمانی کوتاه تر نیز در بیشتر مدارس گرفته می شود.

هدف از گرفتن آزمون، سنجیدن میزان تسلط دانش آموز به مطالب درسی و رتبه بندی و نمره دهی است اما اهداف دیگری نیز برای گرفتن یک آزمون وجود دارد. آزمون می تواند باعث رشد و پیشرفت محصلین و روشن شدن اشتباه ها و ضعف های آنان باشد. بنابراین آزمون دهی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای آمادگی در آزمون کارهای مختلفی نیاز است. انجام فعالیت هایی مانند مطالعه منظم، حل کردن نمونه سوال، مباحثه و فعالیت گروهی و سوال پرسیدن از معلم می تواند آمادگی دانش آموز را برای امتحان افزایش دهد.

نمونه سوال

اهمیت حل کردن نمونه سوال

نمونه سوال ها سرمایه ای ارزشمند برای معلم و دانش آموز هستند. نمونه سوال ها از جنبه های مختلف یک موضوع درسی را مورد آزمون قرار می دهند. برخی از وجوه یک موضوع تنها در صورتی که مورد سوال قرار گیرند مشخص می شوند. با حل کردن نمونه سوال می توان به این وجوه جدید موضوع درس پی برد. علاوه بر آن پاسخ دادن به یک سوال، تسلط فرد را به موضوع سوال افزایش می دهد و باعث می شود فرد به دنبال پاسخ برود و در صورتی که از جواب دادن به سوال ناتوان بوده، آگاهی خود را افزایش دهد.

نمونه سوال در کنار موضوع درس جزو یکی از ابزارهای آموزشی است. حل کردن نمونه سوال، درس را در ذهن دانش آموز جا می اندازد و تثبیت می کند. همچنین آمادگی او را برای آزمون و کسب نمره ی مناسب افزایش می دهد.

بانک نمونه سوال

بانک نمونه سوال

یکی از ابزارهایی که برای فرآیند آموزش بسیار کاربردی است، بانک نمونه سوال است. همانطور که گفتیم اهمیت نمونه سوال در آموزش بسیار بالاست. اما برای دسترسی به نمونه سوالات مناسب به تعداد کافی باید چه کار کرد؟ شاید خود معلمان بتوانند تعدادی نمونه سوال از مطالب درسی استخراج کنند اما این کار بسیار زمان بر و خسته کننده است و هیچ وقت نمی توان تعداد کافی از نمونه سوالات را طرح کرد. به جای این کار می توان از تجربه و زحمت دیگر افراد به طور مشترک استفاده کرد.

بانک نمونه سوال، مخزنی از انواع سوالات است که توسط افراد و موسسات مختلف طرح شده است. داخل این بانک انواع سوالات اعم از سوالات پرتکرار، سوالات آزمون های سراسری، سوالات آزمون های اختصاصی موسسات آموزشی و ... کنار هم گردآوری شده اند. کاربرد بانک نمونه سوال این است که به جای طرح کردن سوال جدید یا گشتن در منابع پراکنده برای یافتن سوال می توان به راحتی سوالات مورد نیاز را اخذ کرد و در تمرین ها و امتحان ها استفاده کرد.

از آنجایی که آزمون های مشهور مانند آزمون سراسری، سوالاتی در خود دارند که چندین بار تکرار شده و تنها شکل ظاهری آن ها عوض شده، بانک سوال این سوالات پرتکرار را یکجا جمع می کند و در اختیار قرار می دهد. این سوالات پرتکرار در چند قالب و فرمت تکرار شونده هستند. حل کردن چندین سوال از این قالب ها باعث می شود تسلط کامل بر این موضوع و قالب حاصل شود.

 

  • ۹۹/۰۶/۱۷
  • digital doorlock

بانک سوال

نمونه سوال

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی